Ο τίτλος gaming της χρονιάς δοκιμάστηκε και σας παραθέτουμε ένα review και εντυπώσεις.
Το Watch Dogs είναι ένα free roam(open world) action-adventure παιχνίδι το οποίο κυκλοφόρησε στις 27 Μαΐου για Microsoft Windows, Xbox 360, Xbox One, PS4 και PS3 ενώ περιμένουμε την κυκλοφορία του και σε Wii U. Το παιχνίδι επιμελήθηκε και κυκλοφόρησε από τη Ubisoft μια εταιρία με κύρος στο χώρο των γραφικών και του gaming. Να τονίσουμε ότι είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορεί τίτλος Watch Dogs, οπότε είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το σκηνικό.
Ονομασία: Watch Dogs
Εκδότης: Ubisoft
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 27 Μαΐου
Κονσόλες: Microsoft Windows, PS 3/4, Xbox 360/One
Είδος: Open World Action-Adventure
Εκδότης: Ubisoft
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 27 Μαΐου
Κονσόλες: Microsoft Windows, PS 3/4, Xbox 360/One
Είδος: Open World Action-Adventure
Η Ubisoft είχε ξεκινήσει το project από το 2009, προσπαθώντας να ξεπεράσει κάθε όριο στο χώρο του open world υπόσχοντας σε όλους μας ένα απίστευτα δυνατό παιχνίδι που θα κατέκλυζε την αγορά νικώντας παλιότερους ανάλογους τίτλους όπως GTA ή Just Cause. Για την πραγματοποίηση του Watch Dogs η εταιρία έφτιαξε μια καινούργια μηχανή την Disrupt, η οποία όπως είχαν πει, θα επικεντρωνόταν στην οδήγηση. Το πέτυχε όμως;
Ιστορία
Ο δημιουργός της ιστορίας και η διάνοια του Watch Dogs είναι ο Jonathan Morin. Βρισκόμαστε στο Chicago Illinois του σήμερα, μια μεγαλούπολη με εκατομμύρια κατοίκους. Λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη της τεχνολογίας και την εξάπλωση της στους ανθρώπους, η πλειοψηφία(αν όχι όλοι) χρησιμοποιούν κινητά, pc, gps, tablets, συσκευές με άμεση και γρήγορη πρόσβαση στον δεύτερο “κόσμο” μας, το διαδίκτυο. Το Chicago διατηρεί το πιο εξελιγμένο υπολογιστικό σύστημα στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οποίο ελέγχει και κρατάει πληροφορίες, σημαντικές ή μη, από όλους τους κατοίκους του. Ο Aiden Pierce(πρωταγωνιστής), ένας διαβόητος hacker και πρώην κακοποιός, βρίσκεται μπλεγμένος σε κυκλώματα διαδικτυακής κατασκοπείας, πολέμου κυβερνοχώρου σε συνδυασμό με την πραγματικότητα όπου μαζί με τον Damien Brenks σα συνέταιρο ληστεύουν μια ηλεκτρονική τράπεζα, με τον Aiden να μεταφέρει τα χρήματα μέσω ηλεκτρονικού λογαριασμού από το smartphone του. Όταν αυτός έρχεται αντιμέτωπος με ένα παράξενο αρχείο, ειδοποιεί έναν άλλο hacker. Μη μπορώντας να ελέγξει τη κατάσταση ο Aiden ξεφεύγει και καταφεύγει στην αδερφή του και τα παιδιά της Lena και Jackson, αποφασίζοντας να τους πάει μακριά από την πόλη για ασφάλεια, δίνοντας ως πρόφαση ένα τουριστικό ταξίδι. Στο δρόμο τους προλαβαίνουν δύο πληρωμένοι δολοφόνοι, οι οποίοι έχουν εντολή να ανατρέψουν το αυτοκίνητο τους. Ένας από αυτούς, ανοίγει πυρ και σκάει ένα από τα λάστιχα του αυτοκινήτου, προκαλώντας ανατροπή του αμαξιού τραυματίζοντας θανάσιμα τη μικρή Lena, ανιψιά του Aiden.
11 μήνες αργότερα, ο Aiden(γνωστός ως The Fox) συνέρχεται από το σοκ και είναι αποφασισμένος να κάνει όλους τους υπεύθυνους για το χαμό της ανιψιάς του να πληρώσουν, κάνοντας την αρχή από τον κύριο υπεύθυνο, τον πληρωμένο δολοφόνο που ανέτρεψε το αυτοκίνητο. Αυτός σε μια σκληρή ανάκριση του δίνει πληροφορίες από πού να ξεκινήσει και έτσι ξεκινάει το παιχνίδι. Ως Aiden Pierce καλείσαι να βρεις όλους όσους κρύβονται πίσω από το φόνο της ανιψιάς του, ανακαλύπτοντας όλο και περισσότερα, τα οποία οδηγούν σε τεράστιες αποκαλύψεις, μπλέκοντας τον πρωταγωνιστή σε ιστορίες, πολύ πιο μεγάλες απ’ ότι περίμενε.
Gameplay
Έπαιξα (όπως πάντα άλλωστε) το game σε Microsoft Windows. Με τη γνωστή συνταγή της κίνησης με WASD και βοηθητικά αλλά απαραίτητα κουμπιά του Q, Shift, Caps Lock αλλά και ποντίκι αλληλεπιδράς και έχεις έναν απόλυτα εύκολο χειρισμό. Κινείσαι σε έναν μεγάλο(αλλά όχι τεράστιο) χάρτη του Chicago ελεύθερα, συναντώντας μεγάλη ποικιλία περαστικών διαφορετικών φιγούρων, αλλά και οχημάτων. Ο χειρισμός του παίκτη είναι εύκολος και σχετικά βολικός(πρέπει πρώτα να το μάθεις), δεν θα μπορούσα να πω βέβαια το ίδιο για τα οχήματα. Προσωπικά μου φάνηκαν λίγο άβολα στην αρχή, παρ’ όλα αυτά, ο χειρισμός τους διευκολύνεται σιγά σιγά, ανεβάζοντας Skills, τα οποία κάνουν λιγότερο απότομο τον χειρισμό τους, σώζοντας ταυτόχρονα το παιχνίδι από την αρχική μου εντύπωση, η οποία ήταν πολύ άσχημη. Παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να με εκνευρίζει ο χειρισμός, καθ’ ότι έχω ανεβάσει κατά πολύ τα skills και ακόμη οι κινήσεις είναι πολύ απότομες σε σχέση με άλλα παρόμοια παιχνίδια.
Το Q είναι το κουμπί-κλειδί του παιχνιδιού και είναι αυτό που το ξεχωρίζει από άλλα παιχνίδια. Έχοντας το smartphone πάντα στο χέρι, μπορείς να hackάρεις τα πάντα! Κινητά, tablets, κλειδαριές αυτοκινήτων, φανάρια αλλάζοντας την ροή της κυκλοφορίας, οδοφράγματα, μπορείς να προκαλέσεις blackout, να hackάρεις υπολογιστές(προφανώς!), αλλά και οτιδήποτε έχει υπολογιστικό σύστημα! Κατέχεις ένα μηχάνημα εγκατεστημένο μέσα στο smartphone που είναι το ΑΠΟΛΥΤΟ hacking system! Αυτή η λειτουργία σε βοηθά να μαθαίνεις ανά πάσα στιγμή ποιος είναι αυτός που συναντάς στο δρόμο, τι κάνει αυτή τη στιγμή, έχοντας πρόσβαση στα αρχεία του και τα passwords του, ακόμη σε περίπτωση διάφορων συγκυριών, χρησιμοποιείς το Q για οποιονδήποτε ωφέλιμο λόγο. Ξεχωριστή αναφορά θα γίνει στην αστυνομία και την καταδίωξη σου, καθώς έχει δοθεί σημαντική λεπτομέρεια σε όλο το σκηνικό. Απλά δοκιμάστε το!
Η πόλη που θα βρεθείς, δεν είναι καθόλου αθώα και αν σας φάνηκαν όλα αυτά ικανά να θεωρήσουμε τον χαρακτήρα μας ως bad guy, ακούστε και τα παρακάτω και θα αλλάξετε γνώμη. Όλη η πόλη βρίσκεται κάτω από την αυστηρή και φασιστική(σχεδόν σαν του Μεγάλου Αδερφού στο βιβλίο του George Orwell 1984) επιτήρηση και επίβλεψη από την εταιρία ασφαλείας ctOS, η οποία όμως μπορεί ανά πάσα στιγμή να υποστεί hacking και να εκθέσει οτιδήποτε κρυφό έχει κάποιος πολίτης του Chicago. Παντού υπάρχουν κάμερες και μικρόφωνα, βοηθώντας τον Aiden να έχει καλύτερη επίβλεψη του χώρου. Εκτός αυτού, όπως είναι γνωστό από πολύ παλιά, η πόλη είναι από τις μεγαλύτερες έδρες της μαφίας έχοντας πολλούς τρομοκράτες και μαφιόζους να ελέγχουν τις κινήσεις της.
Γραφικά
Τα γραφικά του παιχνιδιού, αν το παίξεις στα όρια του, είναι απίστευτα! Φοβερή λεπτομέρεια σε κοντινά πλάνα και στα πρόσωπα των ανθρώπων, όπως και σε ειδικά εφέ γυαλισμάτων, όπως και κάποια γραφικά υπολογιστικών συστημάτων. Αρκετά εντυπωσιακό είναι και το περιβάλλον, δίνοντας λεπτομέρεια στους δρόμους της μεγαλούπολης και την κίνηση στα φανάρια. Ακόμη, οι συγκρούσεις, οι πυροβολισμοί και οι εκρήξεις είναι ειδικά προσεγμένες για τέλειο αποτέλεσμα. Για να παίξεις το εν λόγω παιχνίδι όμως στα όρια του, δεν αρκεί ούτε αν έχεις αγοράσει pc πριν 5 μήνες.
Παράπονα
Το Watch Dogs είναι ίσως από τις μεγαλύτερες παραγωγές στο χώρο του gaming. Γι αυτό το λόγο, η ημερομηνία της κυκλοφορίας του παρατάθηκε πολλές φορές. Δεν ξέρω αν αυτό έγινε για πρακτικούς λόγους ή για διαφημιστικά τρικ όπως κάποιοι αναφέρουν, το σίγουρο είναι ότι όταν ένα παιχνίδι διαφημίζεται τόσο και η κυκλοφορία του παρατείνεται συνέχεια, οι απαιτήσεις των gamers θα αυξάνονται συνεχώς. Με τόσες παρατάσεις, trailers και αλλαγές, κάθε gamer πίστευε ότι θα είναι το παιχνίδι ίσως της δεκαετίας! Κάποια previews το είχαν συγκρίνει και θεωρήσει ανώτερο από το Grand Theft Auto! Αυτή η ιστορία καταλήγει μόνο σε ένα συμπέρασμα πάντα, ότι όσο καλό και να είναι εν τέλει το αποτέλεσμα σε τέτοιες περιπτώσεις, οι gamers πάντα θα περίμεναν καλύτερο. Και δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις γι αυτό. Προς τι λοιπόν όλη αυτή η φασαρία; Πραγματικά πολύ καλό παιχνίδι, όμως δεν είδαμε τεράστια διαφορά από τα GTA ούτε θα μπορούσε να θεωρηθεί καλύτερο.
Ένα ακόμη μεγάλο λάθος της παραγωγής ήταν ότι ενώ είχε δημοσιοποιήσει της ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος, εν τέλει τις αύξησε τελευταία στιγμή, αφήνοντας ξεκρέμαστους πολλούς gamers, πολλοί δε από αυτούς, να αναγκάζονται να προγραμματίσουν αλλιώς τα χαρακτηριστικά τους ώστε να το σηκώσουν. Έτσι, πολλοί έκαναν παράπονα γι αυτό και αυτή η ιστορία πέρασε ως η μεγαλύτερη επιπολαιότητα της Ubisoft τα τελευταία χρόνια.
Ο μεγαλύτερος ντόρος που έγινε για το Watch Dogs ήταν στα minimum ή recommended requirements. Η εταιρία έβγαλε δύο φορές ανακοίνωση, κάθε επίσημο site έλεγε άλλα και στο τέλος επικράτησαν κάτι ενδιάμεσες ενδείξεις. Σας ενημερώνω από κάτω για τα Recommended Requirements αν και τα δίνω με επιφύλαξη. Παρόλα αυτά, όπως γράφουν πολλοί σε forums αυτά θα σας καλύψουν:
Επεξεργαστής
Core i7-3770 4-Core 3.4 GHz
FX-8350
FX-8350
Κάρτα Γραφικών
GeForce GTX 560 Ti
Radeon HD 7850
Radeon HD 7850
RAM
8 GB
OS
Win 7 64 bit, Direct X 11
HDD Space (Ελεύθερος χώρος σκληρού δίσκου)
20 GB
Δείτε ένα κατατοπιστικό βίντεο που συγκρίνει αυτό που είχε υποσχεθεί η Ubisoft το 2012 και αυτό που μας έδωσε το 2014. Αφενός, το 2014 δεν είναι καλύτερο από το 2012 και φαίνεται να μην έχει αλλάξει κάτι δραματικά και αυτό δημιουργεί την απορία της αλλαγής των minimum requirements. Αφετέρου, το 2012, έχει κατ’ εμέ καλύτερη ατμόσφαιρα και φαίνεται σε λεπτομέρειες ίσως και καλύτερο.
Εν τέλει, το Watch Dogs, έχοντας πολλή διαφήμιση και παρατάσεις, υποσχέθηκε κάτι ανεπανάληπτο, αλλά στο τέλος φάνηκε κατώτερο των προσδοκιών. Οι περισσότεροι gamers έχουν παράπονα και δεν μπορούν εν τέλει να παίξουν το παιχνίδι, το οποίο τους κολλάει ή δεν το χαίρονται σε υψηλό επίπεδο. Οι απαιτήσεις είναι πολύ υψηλές ειδικά στη RAM όπως βλέπετε, αλλά και στον επεξεργαστή που πρώτη φορά ένα game ζητά οκταπύρινο επεξεργαστή για να παίξει. Παρόλα αυτά αν το παίξετε, θα το χαρείτε σίγουρα και θα σας τραβήξει, το ζητούμενο είναι να μπορέσετε να το κάνετε…
Παράκληση προς τις εταιρίες gaming, μην κάνετε τέτοια λάθη γιατί έτσι αμαυρώνεται και η φήμη σας αλλά και αφήνετε ξεκρέμαστους τους πελάτες-gamers. Οι απαιτήσεις όλο και ανεβαίνουν όσο περνά ο καιρός και δεν ευθύνεται κανείς γι αυτό παρά μόνο εσείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου