Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

[Middle-Earth: Shadow of Mordor] Game Review



Οι ατελείωτες ώρες gaming, επιτέλους, έφτασαν στο τέλος τους. Ένα review για ίσως το πιο πετυχημένο game της χρονιάς ως σήμερα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που αναφερόμαστε στο Shadow of Mordor, αντιθέτως παρακολουθούσαμε την κυκλοφορία του στενά εδώ στο Decay, εξαιτίας του ντόρου που δημιουργήθηκε γύρω του. Άλλωστε είναι δικαιολογημένος, αφού οι ιστορίες του Tolkien είναι πάλι στο προσκήνιο, με τη τριλογία του Hobbit να κάνει θραύση στις αίθουσες του κινηματογράφου. Βέβαια, οι κυριότερες ιστορίες του συγγραφέα Lord of The Rings και Hobbit είναι πολλά χρόνια επίκαιρες με αρχή το 2001, όταν και κυκλοφόρησε η πρώτη ταινία, Fellowship of the Ring.
Το Shadow of Mordor είναι ένα action, role-playing βιντεοπαιχνίδι της Monolith Productions, το οποίο κυκλοφόρησε 30 Σεπτέμβρη για Microsoft Windows, PS3/PS4 και Xbox 360/Xbox One. Τη κυκλοφορία ανέλαβε η Warner Bros.

Ονομασία: Middle-Earth: Shadow of Mordor
Εκδότης: Monolith Productions
Κονσόλες: Microsoft Windows, PS3/PS4, Xbox 360/Xbox One
Είδος: Action, Role-Playing

Οι ιστορίες του Tolkien επηρεάζουν συχνά προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών. Αν ψάξουμε, θα βρούμε ένα μεγάλο πλήθος παιχνιδιών, με κορυφαίες παραγωγές τους τίτλους της ταινίας Lord Of The Rings, το προγενέστερο της ταινίας Hobbit, το strategy game Rise of the Witch-King και το War in North. Για πρώτη φορά όμως, δημιουργήθηκε ένα βιντεοπαιχνίδι της σειράς, με τόσο επιτυχημένη παραγωγή, όσο το Shadow of Mordor. Ένα παιχνίδι που επίσημα θεωρείται action, role-playing, παρόλα αυτά περιέχει χαρακτηριστικά stealth, open world αλλά και RPG!

Παραγωγή

H αμερικάνικη εταιρία Monolith Productions επιμελήθηκε τον προγραμματισμό του Shadow of Mordor, σε συνεργασία με τη Behavior Interactive. Η παραγωγική ομάδα της Monolith ήρθε σε συνεργασία με τη Middle-Earth Enterprises (εταιρία που της ανήκουν όλα τα πνευματικά δικαιώματα των ιστοριών Lord of the Rings και Hobbit), τον ίδιο τον Peter Jackson (που έκανε το παιδικό όνειρο του πραγματικότητα, να ζωντανέψει με σύγχρονα μέσα χαρακτήρες του Tolkien) και την Weta Workshop (εταιρία ειδικών εφε και μοντάζ) για να διασφαλίσει την εγκυρότητα του σεναρίου, την αυθεντικότητα των γεγονότων, χαρακτήρων και τοπίων.

Ιστορία

Το σενάριο επιμελήθηκε ο Christian Cantamessa. Βρισκόμαστε κάπου ενδιάμεσα των ιστοριών Hobbit και Lord of The Rings. Όταν ο Sauron νικήθηκε και το δαχτυλίδι χάθηκε, η Gondor έστειλε ανθρώπους και στρατό να κατοικήσουν στη Mordor και να φρουρήσουν τη Μαύρη Πύλη, πιστεύοντας ότι ο εχθρός νικήθηκε. Ο εχθρός όμως, επιστρέφει πιο δυνατός από ποτέ! Από το Dol Guldur πέρασε στη Mordor, με σκοπό τη συγκέντρωση κάθε δύναμης για να κυριαρχήσει στη Μέση Γη (κάτι το οποίο βλέπουμε στο Lord of the Rings). Ένας πανίσχυρος στρατός από Uruk Hai οδηγείται από τρεις Black Numenorean στρατηγούς, Hammer of Sauron, Tower of Sauron και Black Hand of Sauron, προς τη Mordor. Η Mordor και ο στρατός της Gondor καταστρέφεται, ενώ πολλοί αθώοι άνθρωποι βρίσκουν τραγικό τέλος ή κρατήθηκαν ως σκλάβοι σε καταναγκαστικά έργα. Ο Talion ήταν ως τότε ένας στρατηγός της Gondor που φύλαγε τη Μαύρη Πύλη. Μη μπορώντας να αναχαιτίσει την επίθεση, ηττάται και πιάνεται αιχμάλωτος μαζί με την οικογένεια του. Η γυναίκα του, ο γιος του και ο ίδιος θυσιάζονται από τον Black Hand, σε μια προσπάθεια να επαναφέρουν από τις σκιές το Ξωτικό-Δημιουργό των Δαχτυλιδιών της Δύναμης Celebrimbor, για να τους βοηθήσει στην εύρεση του Ενός Δαχτυλιδιού. Ο Celebrimbor αντιθέτως, μπερδεύεται με το πνεύμα του Talion, παγιδεύοντας τον στη Μέση Γη σε μια ημι-ζωντανή κατάσταση, συνυπάρχοντας στο ίδιο σώμα. Τα δύο πνεύματα έχοντας πολλές απορίες για το πώς κατέληξαν σε αυτή την κατάσταση, αναζητούν απαντήσεις και υπόσχονται εκδίκηση στους δολοφόνους της οικογένειας του Talion.
Χειριζόμαστε τον Talion ο οποίος έχει παγιδευτεί στο σώμα του μαζί με το Ξωτικό- Δημιουργό Cemebrimbor. Το Ξωτικό, κατά τον Tolkien είχε πιαστεί αιχμάλωτος και είχε βασανιστεί και σκοτωθεί από τον ίδιο το Sauron. Παρόλα αυτά, εξαιτίας της κατάρας του Δαχτυλιδιού, παραμένει στις σκιές αντί να αναπαυθεί, έχοντας αμνησία για το ποιος είναι. Οι δύο ήρωες ακολουθούν ίχνη και ταξιδεύουν σε όλη τη Mordor με σκοπό να βρουν απαντήσεις και να αναζητήσουν τους τρεις αρχηγούς του Sauron. Στη περιπέτεια αυτή, συναντούν τον Gollum ο οποίος τους δίνει στοιχεία για τη ζωή του Celebrimbor και τους οδηγεί σε μέρη που οι απαντήσεις είναι πολλές. Οι δύο πρωταγωνιστές θα αναγκαστούν να συνεργαστούν με τον Gollum, ακόμη και με Orcs στη προσπάθεια τους να πετύχουν τους στόχους τους.





Gameplay [PC]

Το gameplay είναι αρκετά απλό, με κίνηση WASD και ποντίκι. Ακόμη, το παιχνίδι είναι βασισμένο σε επιθέσεις με combat-moves, συνδυασμό δηλαδή κουμπιών και καταστάσεων. Η κίνηση σε open-world χάρτη είναι πολλή εύκολη με Fast Travel, έτσι μπορείς να βρεθείς σε οποιοδήποτε μέρος θέλεις χωρίς να χρειαστεί να περπατάς για ώρες. Μέχρι και πριν την κυκλοφορία του τίτλου, γνωρίζαμε για έναν open world χάρτη. Η ίδια η παραγωγή όμως και το gameplay μας απέδειξαν ότι υπάρχουν δύο open world χάρτες!
Η action, third person κίνηση, είναι γνωστή συνταγή σε open world παιχνίδια, όμως το gameplay δε σταματά εκεί. Οι stealth κινήσεις κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον, ενώ οι wraith κινήσεις είναι ένα καινούργιο χαρακτηριστικό.

Wraith Abilities 

Τα wraith abilities, είναι πνευματικές ικανότητες που έχουν οι ήρωες εξαιτίας της κατάστασης που βρίσκονται, ανάμεσα σε ζωντανούς και νεκρούς. Με αυτή, οι κινήσεις στη δράση γίνονται πιο γρήγορες, δρας με slow motion, τηλεμεταφέρεσαι και κρύβεσαι στις σκιες. Η όραση σου είναι πιο λεπτομερής και βρίσκεις γρήγορα ό,τι αναζητάς. Ακόμη, μπορείς να καταλάβεις το μυαλό των εχθρών σου, να πάρεις χρήσιμες πληροφορίες για τους αρχηγούς του στρατού τους και τις τοποθεσίες τους.  



Nemesis System

Το Shadow of Mordor έχει αυτή τη σημαντική λειτουργία η οποία ξεχωρίζει το παιχνίδι από όλα τα άλλα. Το nemesis system ουσιαστικά βρίσκεται στον προγραμματισμό του παιχνιδιού και είναι η ικανότητα που έχει να θυμάται πράγματα και να προσαρμόζεται με νέα δεδομένα. Παράδειγμα, αν σε σκοτώσει ένα τυχαίο Ορκ στο δρόμο και το ξανασυναντήσεις πιο μετά, αυτό θα σε θυμάται και θα σου πει "Σε σκότωσα, πώς ζεις; Δεν έχει σημασία, θα το ξανακάνω" ή κάτι τέτοιο. Δηλαδή, το παιχνίδι προσαρμόζει τα γεγονότα (τυχαία ή μέσα σε missions) ανάλογα με τις πράξεις σου! Αυτοί που σε έχουν νικήσει γίνονται πιο δυνατοί, ενώ αυτοί που έχεις νικήσει δε ξαναβγαίνουν στο δρόμο σου και γίνεσαι πιο δυνατός.



Γραφικά

Τα γραφικά προγραμματίστηκαν, πάνω στη LithTech Engine της Monolith Productions. Δε χρειάζεται να πούμε κάτι για αυτά, αλλά με το να αναφέρουμε ότι χρειάζεται 6 GB μνήμη γραφικών για να παίξουμε την απόλυτη γραφική εμπειρία του παιχνιδιού, καταλαβαίνετε τη λεπτομέρεια και το βάθος που έχει δοθεί στο περιβάλλον. Τα καλύτερα γραφικά αποδίδονται στον κόσμο των σκιών και στις μάχες, με σημαντική λεπτομέρεια σε combat moves και πληγές από χτυπήματα. Επίσης, μεγάλη λεπτομέρεια δίνεται στο slow motion κάποιων στιγμών και στα ranged attacks. Στο περιβάλλον δε παρατήρησα κάτι το ιδιαίτερο, όμως δε παύει να είναι εξαιρετικά προσεγμένο.

Για την επιμέλεια του περιβάλλοντος, τα σκηνικά αλλά και τις ενδυμασίες, η παραγωγή συμβουλεύτηκε τις ταινίες του Peter Jackson. Η Mordor μοιάζει όπως στις ταινίες. Ο γεωγραφικός χάρτης αλλά και τα κτήρια είναι ίδια.

Θετικά/Αρνητικά

Θετικά Αρνητικά
2 χάρτες  Ελαφρώς μπερδεμένο σενάριο
Nemesis system Λίγη λεπτομέρεια στα τοπία
Wraith ability Γρήγορο Game Story
Stealth gameplay Δεν σε κρατάει αφού το τερματίσεις
Σωστός παραλληλισμός με τις ιστορίες tolkien 
Λεπτομέρεια γραφικών

Μπορούμε να αναδείξουμε κάποια θετικά και αρνητικά, σε σχέση με άλλα παρόμοια παιχνίδια, με τα οποία ξεχώρισε το Shadow of Mordor.

Από τα θετικά, εκτός από αυτά που έχουμε αναφερθεί ήδη, δε μπορούμε να μη αναγνωρίσουμε τη σωστή σύνδεση που έκανε ο σεναριογράφος ανάμεσα στην υπόθεση του παιχνιδιού και τις αυθεντικές ιστορίες Tolkien. Δεδομένου πως το παιχνίδι περιλαμβάνει γεγονότα που ο Tolkien δεν έχει εξιστορήσει, έπρεπε να δοθεί μεγάλη προσοχή στο σενάριο, πράγμα το οποίο έγινε.

Να σταθούμε και λίγο στα αρνητικά. Το σενάριο γράφτηκε με προσοχή, όμως, είναι αρκετά μπερδεμένο αν και βγάζει νόημα. Θα καταλάβετε τι εννοώ όταν το δοκιμάσετε. Όσον αφορά το story, κύριοι εκεί στην Monolith Productions, βγάζετε μια παιχνιδάρα και την κάνετε να διαρκέσει λίγο; Κι εμείς που έχουμε πορωθεί μετά, τι κάνουμε; Πώς θα ταΐσουμε την επιθυμία μας για λίγο ακόμη Μέση Γη; Θα περιμένουμε για το επόμενο παιχνίδι; Αν βγει;

Minimum Requirements

Επεξεργαστής
Intel Core i5-750 or AMD Phenom II X4 965
RAM
3 GB
Λειτουργικό Σύστημα
Windows 7 (64bit)
Κάρτα Γραφικών
NVIDIA GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD 5850
Σκληρός Δίσκος
25 GB

Το Middle Earth: Shadow of Mordor, είναι το παιχνίδι που περιμένει κάθε gamer fun του Tolkien. Μας μεταφέρει στον φανταστικό κόσμο του γνωστού συγγραφέα και ζούμε για άλλη μια φορά μια περιπέτεια με Ξωτικά, Νάνους, Orc και άλλα φανταστικά πλάσματα. Τα γραφικά του θα σας συναρπάσουν, αλλά τίποτα δε θα σας μείνει περισσότερο από το Nemesis System. Δοκιμάστε το!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου